torsdag 14 januari 2010

Take it or leave it

Hemkommen från jobbet och borde ju egentligen sova, men är alldeles för uppspelt för att lägga fast ögonen. Ikväll har det varit kul att jobba, tro det eller ej. Härligt att det är något sånär lugna dagar nu i Januari, alla är väl fattiga efter julen och har inte råd att äta ute (;

Sitter istället och tittar på gamla bilder och msn konversationer på datorn. Hittade såna som är nästan 3 år gamla, och oj vad kul att läsa och titta på sånt! Gamla och mycket glada minnen. Jag har varit med om mycket skojj och trevliga stunder med nära och kära dom senaste åren. Lovade mej själv att år 2010 ska bli ett bättre år än 2009, som halva sista året gick mest åt att vara olycklig och inte veta varken in eller ut. Nu är det slut med sånt! Jag tänker aldrig mer ödsla min dyrbara tid på någon/något som inte är beredd att ödsla sin tid på mej. Take it or leave it, det är tyvärr så det funkar. Jag borde väl bli mer självisk, precis som alla andra.

Nu kryper jag under täcket, med hopp om att vara en aningen klokare på mej själv och andra imorgonbitti. Gonatt!

2 kommentarer:

  1. Dedär låter superbra Sarasötnos! Man får int ut nå av att bara ge och ge men aldrig få nåt tillbaka. Kram på dig, jag saknar dig!

    SvaraRadera
  2. Sant så sant! Man blir bara besviken och sårad gång på gång. Saknar dej massor också mällon vår (: Kom "hem" nudå därifrån ;)

    SvaraRadera