måndag 31 augusti 2009

TIMES LIKE THESE

Villaavslutningen var minst sakt ganska speciell. Den firades på den omtalade 'Replotson' ön, en öde ö mitt ut i Replotskärgård med ett glatt gäng. Eftersom det fanns en hel del nykomlingar på ön så blev det tävling mellan oss, vi delades upp i lag Väst och Öst. Första grenen gick ut på att hitta på en hejja ramsa till sitt lag, vi förlorade där.. 1-0 till lag Öst. Nästa gren var ölmaraton, pimpla öl och sen snurra 10 varv med pannan emot en käpp..svårare än va de låter, hela ön snurra och jag visste inte skillnad på höger, vänster, upp eller ner (: Vårt lag förlorade där också, 2-0 till lag Öst. Tredje grenen var 'chokladätartävling'. Alla skulle äta varsin chokladplatta.. Kan ju tilläggas att jag inte är förtjust i choklad och sött så allt bokstavligt talat kom upp tillbaka. Men VI vann! 2-1. Fjärde tävlingen var att få ner 5 ölburkar så snabbt som möjligt. Vi vann igen och ställningen var 2-2. Sista tävlingen var inget annat än 'sten-sax-påse'. Turen var tyvärr inte på vår sida och vi förlorade, men vi var glada ändå!

Kvällen fortsatte lika trevlig med allsång, lägereld, raketer och bastubad.

Imårgon ska jag och träffa min gamla studiehandledare och diskutera studier i Stockholm, ansökningstiden går ut om 2 veckor. Så vem vet, det kanske bär av till Stockholm redan i December-Januari. (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar