lördag 13 februari 2010

Pointless

Nyligen hemkommen efter en heldag på jobbet. Skönt att sticka hemifrån 10 på morgonen å komma hem 02.00. Men imorgon är jag jävligt ledig, vilket betyder utgång med bland annat Vasagrabs!

Dagens funderingar kom upp under fikan med J idag, att folk ofta flyttar bort varifrån dom egentligen hör hemma av helt fel orsaker. Man har en uppmålad bild över hur mycket bättre en annan plats är. Till exempel hur häftigt det är att bo i en storstad, att människorna är trevligare, att livet helt enkelt skulle bli lättare på ett annat ställe än hemma..som i mitt fall, hungern efter att testa någonting nytt, träffa nya människor, leva livet och helt enkelt fly bort från någonting som jag inte ville stanna kvar och deala med längre. Det låter ju så otroligt enkelt, men det krävs så mycket av dej själv att lämna familj, vänner och framförallt det trygga bakom dej och starta om från början. Om man flyttar av fel orsaker är det väldigt svårt att anpassa sej till allt det nya, att tillåta sej själv trivas, att inte känna sej ensam och jävligt lost. Idag trivs jag som fisken i vattnet, har kommit fram till att människorna faktiskt är lite trevligare, lever livet, möjligheter finns, men (det finns alltid ett men) det gör ju inte ändå saker lättare som man så gärna själv vill tro.

Efter helt pointless filosoferande tar jag natt och sovmorgon imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar