onsdag 27 januari 2010

There's a lot of things to do before you die.

Kan sammanfatta förra veckan som en otroligt trevlig vecka, hann med mycket lunchande och fikande och en hel del fest varvat med jobb. På onsdagen gick jag och Mikki ut på några öl och fick sällskap av Joel och Victor, besökte en hel del olika pubar och hittade ett rätt häftigt ställe på Söder som jag gärna besöker igen. På lördag begav vi oss alla till Fredrik på förfest för att sen forsätta vidare till Ambassadeur. Hade igen en huippu kväll med mycket dans! Söndagen var seg som aldrig förr men kunde ju inte banga ur för en personalfest. Middag på Sturehof för att sen igen gå igenom ett flertal pubar. Fick tyvärr ge mej redan kl 1 eftersom jobbet kallade dagen efter. Synd, eftersom vi hade det väldigt kul, men med tanke på hur stackars Adam såg ut efter en hel natts festande och en 12 h arbetsdag framför sig så gjorde jag nog rätt i att gå hem tidigare!

Två jobbturer till denna vecka, sen 5 underbara dagars ledighet. Jag börjar äntligen känna att jag trivs bra här i Stockholm, kan slappna av och njuta av att vara här. Möjligheter finns och underbara människor. Hemlängtnaden som jag kände så mycket av i början avtar hela tiden. Saknar ju naturligtvis familjen och alla fina vänner, men jag bor ju ändå bara en timmes flygtid från Vasa. Påtal om Vasa så kommer jag möjligen på en snabbvisit i Mars.

Jippikayey motherfucker
på lördag inflyttningsfeeest

2 kommentarer: