lördag 28 november 2009

S A M E . S A M E . B U T . D I F F E R E N T .



Denna supermysiga restaurang har jag nu jobbat på två kvällar! Man går på Skånegatan på Söder och när man öppnar dörren är man helt plötsligt i Thailand, underbart!
Igår var jag och Mikki på en härlig länk på Kungsholmen, har hittat perfekta stället med klippor, trappor och stenar, kände mig som 10år igen och adrenalinet pumpade. När vi kom hem hade jag ett samtal missat, ringde upp.. "Har du planer för kvällen?" "näe?" "Okej, vill du jobba? Syns om en timme". Detta är då ett garderobsjobb, inte precis drömjobbet, men bra med cash eftersom det är kvällstid och det märks förstås att man är i Sweden, driks, kompilimanger, kramar och slängkyssar har jag fått hela kvällen! Love it! Men, idag har jag även blivit erbjuden att provjobba på en restaurang på onsdag och hör och häpna, dom jag ska jobba med råkar vara från Finland, trevligt! Håll tummarna för mej att jag får jobbet (:

2 kommentarer:

  1. Super häftit ställe! Alltså ji som inomhus hela alltihopa hede tå?

    Håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Jamen visst, skithäftigt! allt e inomhus, till på köpet hadd di på sånde bakgrundsljud så he lät exakt som i thailand..grodor, gräshoppor och havet :)

    SvaraRadera